Veelgestelde vragen over Wereldse Keuze
Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over ons all-in geschenkenconcept Wereldse Keuze.
Blijft uw vraag onbeantwoord, dan kunt u de vraag naar ons mailen via het vragenformulier.
Uw bestelling wordt in principe binnen 5 werkdagen op het opgegeven adres aangeboden via PostNL Pakketservice. In drukkere perioden kan de levering enkele dagen langer duren. Indien PostNL niet kan aanbieden bij de geschenkgerechtigde, zal PostNL de bestelling trachten aan te bieden bij één van de buren; de geadresseerde ontvangt hiervan een notificatie in de brievenbus. Mocht de geadresseerde noch de buren aanwezig zijn, dan wordt een bericht achtergelaten en kan de geschenkgerechtigde de bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor gedurende een periode van 3 weken. Na deze periode van 3 weken zal de bestelling retour komen. Ook is het mogelijk dat uw bestelling wordt aangeboden door een bodedienst. Met deze afleveringsmethode streeft Wereldse Keuze er naar om binnen 5 dagen uw bestelling af te leveren. U kunt dan echter niet gebruik maken van het track en trace systeem. Wereldse Keuze zal vervolgens zorgen voor de benodigde controles van en contacten met de geschenkgerechtigde teneinde de bestelling te kunnen afleveren.
Zodra u heeft besteld komt uw bestelling binnen bij ons logistieke centrum. Hier komt uw order te staan op een zogenaamde ‘picklist’ waarna het door u gekozen geschenk door de medewerkers uit de schappen wordt gepakt. Uw bestelling wordt vervolgens verpakt in een doos of envelop en wordt voorzien van een adressticker. Op deze adressticker staan alle benodigde gegevens om uw bestelling op het juiste adres af te kunnen leveren. Vervolgens wordt de bestelling meegegeven aan PostNL of bodedienst.
Indien u niet aanwezig bent op het moment dat de postbode uw bestelling komt afleveren, zal de postbode trachten uw pakket af te geven bij de buren. Mochten uw buren niet thuis zijn of het pakket niet willen aannemen dan gaat het pakket terug naar het postkantoor, waar u het vervolgens op kunt halen.
Doorgaans wordt een bestelling binnen 5 werkdagen na verwerking van de order op ons logistieke centrum afgeleverd op het door u aangegeven adres. De maanden december en januari zijn echter zeer drukke maanden voor PostNL en bodediensten. Het kan dan ook voorkomen dat de aflevering gedurende deze maanden langer op zich laat wachten.
Indien u niet aanwezig bent op het aflevermoment van uw bestelling en ook bij uw buren kan niets worden afgegeven, zal uw pakket ter afhaling komen te liggen op het postkantoor bij u in de buurt. De termijn waarbinnen u vervolgens het pakket kunt afhalen bedraagt 3 weken.
Indien een bestelling door ons retour wordt ontvangen zullen wij contact opnemen met de geadresseerde en de reden achterhalen waardoor het pakket retour is gekomen. Indien mogelijk zal de bestelling vervolgens opnieuw verstuurd worden.
De makkelijkste manier om uw orderstatus te achterhalen is door te gaan naar ´klavertjes besteden´. Hier vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in en daarna ziet u direct de status van uw bestelling. Wacht dan een paar dagen af en bekijk nogmaals de status van uw bestelling. Daarna kunt u de helpdesk op 072-30 30 570 bellen.