Veelgestelde vragen over Wereldse Keuze
Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over ons all-in geschenkenconcept Wereldse Keuze.
Blijft jouw vraag onbeantwoord, dan kun je de vraag naar ons mailen via het vragenformulier.
Wereldse Keuze verzorgt dit jaar het geschenk voor jou en jouw collega's. Je hebt daarom een waardebon ontvangen met daarin een gebruikersnaam en een wachtwoord. Hiermee kun je inloggen in de online Wereldse Keuze winkel die wij speciaal voor uw werkgever hebben gemaakt. In de online Wereldse Keuze winkel kun je zelf een geschenk uitzoeken; Je bepaalt dit jaar dus zelf wat je als geschenk ontvangt! Let op: de gebruikersnaam en het wachtwoord hebben een beperkte geldigheid!
In de online Wereldse Keuze winkel vind je een mix van luxe, trendy, sportieve geschenken, huishoudelijke artikelen, kadootjes met een boodschap, belevenissen, traditionele pakketten en wijnen. Je kunt zelf beslissen welk geschenk je dit jaar wilt ontvangen. Je kunt in de online Wereldse Keuze winkel, bij “assortiment”, rustig rondkijken en uiteindelijk beslissen wat je wilt ontvangen.
Uw bestelling wordt in principe binnen 5 werkdagen op het opgegeven adres aangeboden via PostNL Pakketservice. In drukkere perioden kan de levering enkele dagen langer duren. Indien PostNL niet kan aanbieden bij de geschenkgerechtigde, zal PostNL de bestelling trachten aan te bieden bij één van de buren; de geadresseerde ontvangt hiervan een notificatie in de brievenbus. Mocht de geadresseerde noch de buren aanwezig zijn, dan wordt een bericht achtergelaten en kan de geschenkgerechtigde de bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor gedurende een periode van 3 weken. Na deze periode van 3 weken zal de bestelling retour komen. Ook is het mogelijk dat uw bestelling wordt aangeboden door een bodedienst. Met deze afleveringsmethode streeft Wereldse Keuze er naar om binnen 5 dagen uw bestelling af te leveren. Je kunt dan echter niet gebruik maken van het track en trace systeem. Wereldse Keuze zal vervolgens zorgen voor de benodigde controles van en contacten met de geschenkgerechtigde teneinde de bestelling te kunnen afleveren.
Doorgaans wordt een bestelling binnen 5 werkdagen na verwerking van de order op ons logistieke centrum afgeleverd op het door jou aangegeven adres. De maanden december en januari zijn echter zeer drukke maanden voor PostNL en bodediensten. Het kan dan ook voorkomen dat de aflevering gedurende deze maanden langer op zich laat wachten.
De gebruikersnaam en het wachtwoord heb je nodig om een bestelling te kunnen plaatsen. Wellicht dat je jouw gebruikersnaam en wachtwoord nog ergens genoteerd hebt; dan kun je alsnog een bestelling plaatsen via 'mijn klavertjes besteden'. Indien je jouw kaart kwijt bent en ook je gebruikersnaam en wachtwoord niet meer weet, dan kun je helaas geen bestelling meer plaatsen. Je kunt je eventueel richten tot jouw werkgever; wellicht dat deze nog enkele kaarten over heeft.
De makkelijkste manier om je orderstatus te achterhalen is door te gaan naar ´klavertjes besteden´. Hier vul je jouw gebruikersnaam en wachtwoord in en daarna zie je direct de status van je bestelling. Wacht dan een paar dagen af en bekijk nogmaals de status van je bestelling. Daarna kun je de helpdesk op 072-30 30 570 bellen.
Het is mogelijk om je product te ruilen. Echter de kosten voor het ruilen (2 x opsturen van het product) komen voor rekening van de besteller. Dit omdat je tijdens het bestelproces bewust hebt gekozen voor een bepaald artikel.
Om je bestelling goed te kunnen verwerken hebben wij naast je naam, adres, postcode en woonplaats, ook nog andere gegevens van je nodig. Wereldse Keuze respecteert de Wet Bescherming Persoonsgegevens, en zal hier ook naar handelen. Je gegevens zullen voor de volgende zaken worden gebruikt:
- Het versturen van e-mails om je te informeren over jouw order (levertijden, alternatieven etc.)
- Het bellen om je te informeren over jouw order (levertijden, alternatieven etc.).
Naast bovenstaande punten zullen wij jouw gegevens nergens anders voor gebruiken. JE zult geen 'spam' van ons ontvangen en wij zullen jouw gegevens niet aan derden verkopen.
Dat je niet kunt inloggen in de online Wereldse Keuze winkel kan verschillende redenen hebben:
- De door jou ingevoerde gebruikersnaam en wachtwoord kloppen niet: Probeer nogmaals in te loggen en controleer je gebruikersnaam en wachtwoord extra goed. Let ook op de hoofdletters en kleine letters.
- Je gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet meer geldig: controleer de geldigheid van je gebruikersnaam en wachtwoord. Is de geldigheid verlopen, dan kun je helaas niet meer bestellen.
- Je PC/laptop accepteert geen cookies. Pas je Privacy instellingen aan; zet het niveau op hoger of lager. Indien je geen cookies wilt accepteren, kun je op de betreffende PC/laptop niet bestellen.
- Je bedrijf heeft een zeer strikte firewall. Plaats je bestelling thuis of elders. Helaas kun je vanaf je werkplek niet bestellen.
- Cookie-instellingen bij Internet Explorer:
Om te controleren of Internet Explorer-browser cookies accepteert of om het accepteren aan te zetten, moet het volgende gedaan worden:
- Klik in de browser op het menu-item `Extra`;
- Klik daar op het menu-onderdeel `Internet opties`;
- Klik daar op de tab `Privacy`;
- Kies voor minimaal MEDIUM beveiligingsniveau, anders worden alle cookies geweigerd.
- Klik op OK.
- Cookie-instellingen bij Netscape / FireFox:
Om te controleren of de Netscape-browser cookies accepteert of om het accepteren aan te zetten, moet het volgende worden gedaan:
- Klik in de browser op het menu-item `Bewerken`;
- Klik daar op het menu-onderdeel `Voorkeuren`;
- Klik daar op het uitklap-item `Geavanceerd`;
- Ga daar naar de sectie over Cookies;
- Selecteer minstens de optie `Accepteer alle cookies` met de extra optie `Waarschuw mij`, maar liever zonder die extra optie.
- Klik op OK.
Tijdens het 'winkelen' spelen zich op de achtergrond allerlei processen af om alles in goede banen leiden. Het kan soms voorkomen dat deze processen het 'winkelen' verstoren en je een foutmelding te zien krijgt. Wij verzoeken je in voorkomend geval de bestelling op een later moment alsnog te plaatsen. Mocht je moeilijkheden blijven ondervinden, dan zou het kunnen dat het ligt aan de instellingen op uw PC/laptop. In dat geval is het wellicht een oplossing om de bestelling op een andere computer te plaatsen.